Her çocuk, yaşamının bir parçası olan eğitim sürecini şekillendirme hakkına sahiptir ve erken çocukluk eğitiminde, çocuklara gelişimlerini destekleyici, ilerlemelerini teşvik edici bir ortam yaratmak esastır. Cihangir Okulları Anaokulu’nda oyun temelli yaklaşımla, çocukların karar verme, sorumluluk alma ve özgüven geliştirme gibi yeteneklerinin desteklendiği bir program uygulanmaktadır.

OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK

ÇOKLU EĞİTİM PROGRAMI

ÖĞRENME MERKEZLERİ

DOĞA TEMELLİ EĞİTİM PROGRAMI

YABANCI DİL

ÇOKLU EĞİTİM PROGRAMI

Anaokulunda, farklı eğitim yaklaşımlarının bir arada olduğu ‘’Çoklu Eğitim Programı’’ uygulanmaktadır. Bu uygulamalar ilkokul felsefemiz SEP ile entegre ve aynı amaca hizmet edecek şekilde planlanmıştır.

 

  • High Scope
  • Reggio Emilia
  • Doğa Temelli Eğitim Yaklaşımı

 

Üç eğitim yaklaşımında da sorgulama süreci, öğrenmeye karşı merak uyandırma bulunmaktadır.

Sınıf ortamları çoklu zekâ modeline uygun olarak planlanmış olan öğrenme merkezlerinden oluşmaktadır. Öğrenme merkezleri aşağıdaki şekildedir.

 

  • Bilim Merkezi
  • Matematik-Kavram Merkezi
  • Sanat Merkezi
  • Dramatik Oyun Merkezi
  • Blok Merkezi
  • Kitap ve Okuma Yazmaya Hazırlık Merkezi

 

Öğretmenler tema ve kazanım ile ilgili merak ortamları oluşturmaktadır. “Aktif öğrenme” yaklaşımını benimseyerek, çocuklar kendi öğrenme süreçlerine katılım sağlamaya teşvik edilir. Bu yaklaşıma göre oluşturulan merkezlerde, çocuklar aktif olarak kendi öğrenme süreçlerine katılırlar. 

Çocukların Açık Alan Sınıfında doğanın kendisi ve doğal materyallerle karşılaşarak öğrenme süreçlerini planlamaları ve yönetmeleri, öğretmenlerin yapılandırılmış yönlendirmesiyle çocukların ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamaları, doğal dünyaya ve araştırmaya olan ilgiyi teşvik etmek için birden fazla şekilde kullanılabilen doğal materyalleri kullanılmaları hedeflenir.

 

Açık Alan Sınıfı, çocukların doğa ile doğrudan etkileşim halinde olmalarını teşvik eder. Dış mekânlarda oyun oynamak, doğal materyallerle çalışmak ve çevreyi keşfetmek, çocukların doğayla bütünleşmelerine yardımcı olur. Bu sınıflar, doğal oyun alanları ve doğa etkinlikleri gibi öğrenme ortamları sunar, bu da çocukların doğa ile etkileşimlerini güçlendirir ve öğrenmelerini destekler.

Okuma yazmaya hazırlık programı;

 

  • Kitap Çalışmaları
  • Dikkat Çalışmaları
  • Ses Çalışmaları
  • Matematik Çalışmalarından oluşmaktadır.

 

Ses temelli eğitimi haftada bir gün ilkokul öğretmeni ile desteklediğimiz, kitap çalışmalarıyla da çocukların öğrendiklerini pekiştirdiğimiz süreçtir.

İkinci dilin ediniminde süreci etkileyen en önemli iki faktör, ikinci dile başlama yaşı, pratik ve maruz kalma yoğunluğudur. Zenginleştirilmiş çift dilli eğitim sistemimiz TEAM UP ile, öğrencilerimiz belirlenmiş dersleri Türkçe-İngilizce eş zamanlı olarak alırlar. Müfredat eşleşmesi çalışmaları ile, ana dilde öğrenilen tüm kazanımları İngilizcede de eş zamanlı geliştirebilmelerini, iki dilde de akademik dil yeterliliği kazanmalarını, her iki dilde kendilerini ifade edebilme olanağı ve aynı zamanda öğrenciye ikinci dilde bir güven duygusu yaratmayı sağlar. Team Up ile doğa temelli, öğrenme zamanı, gibi çeşitli derslerimizde çift öğretmen uygulamamız sayesinde öğrencilerimiz tüm kazanımları aynı anda çift dille edinirler.

TEAM UP sistemimiz ile yalnızca akademik değil, değerler eğitimi, davranışsal gelişimleri ve kültürel girdileri de Türkçe-İngilizce eş zamanlı edinirler. Bu yaş düzeyinde çocuklarımızın yabancı dil öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirmesi, İngilizce öğrenme konusunda korku, kaygı veya endişe beslememesi, yabancı dil öğrenimini günlük yaşamının doğal bir parçası olarak görüp bu süreçten keyif alması önceliğimizdir.

Bilim günlük hayatımızın bir parçasıdır ve çocuğun çevresiyle ilgili doğal merakını uyandırır. Bilim sayesinde çocuk çevresini keşfetmeye ve öğrenmeye başlayacaktır. Hazırlık gruplarımızda uygulanmaya başlanan İngilizce Matematik ve İngilizce Hayat Bilgisi dersleri ile öğrencilerimiz gözlem, bilgi toplama ve sonuçlar çıkarmak için mantıksal düşünmeyi kullanır. Öğrencileri manipülatif kullanımı ile uygulamalı etkinliklere dahil etmek, matematiksel kavramların somutlaşmasına yardımcı olur. 

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını yürütürken, aile desteği ve iş birliğinin önemi üzerinde durarak hareket etmektedir.

Okul Öncesi Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş gelişimine uygun test ve envanterler aracılığı ile gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.

  • Okula Mutlu ve Sağlıklı Başlangıç Berlin Modeli

Öğrencilerimizin güvenli bağ oluşturarak sağlıklı ve mutlu bir okul başlangıcı yapmaları hedeflenir. Bu hedef kapsamında oryantasyon süreci planlanır ve öğrencilerimiz terkedilmişlik hissi yaşamadan okula alışırlar.

  • SO-BE Atölyeleri

Okul öncesi dönem; gelişimin en hızlı olduğu, kişiliğin temellerinin atıldığı, çocuğun yakın çevresinden en çok etkilendiği ve her türlü öğrenmeye açık olduğu bir dönemi içerir. Çocuğun ilk yıllarındaki sosyal uyum ve becerilerinin gelişimi, daha sonraki yıllardaki sosyal uyum ve becerilerinin temelini oluşturur. Bu nedenle okul öncesi dönemdeki sosyal uyum ve becerilerinin geliştirilmesi oldukça önemlidir. Cihangir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi olarak, her ay düzenli  SO-BE Atölyeleri düzenlenir ve bu atölyelerde çocukların yaş gelişimine uygun sosyal beceri çalışmaları yapılır.

  • Parmak Kas Ölçümü ve Destek Çalışmaları

Elimizin günlük yaşam aktivitelerinde (kendine bakım, yemek yeme, yazı yazma, kesme, bağlama, tutma vb.) tam kapasite ile kullanılabilmesi için uygun parmak kas kuvvetine sahip olmak oldukça önemlidir. Doğru kalem tutma, doğru yazım pozisyonu ve el-parmak kaslarının doğru kullanımı yazı yazma sürecini kolaylaştırıp, bu sürecin çocuk üzerinde negatif etki oluşmadan tamamlanmasını sağlar.1. Sınıfa hazırlık çalışmaları kapsamında yapılan parmak-kas ölçümleri ile öğrencimizin psiko-motor değerlendirmesi yapılır ve bu değerlendirme sürecine uygun egzersizler önerilir.

  • Ebeveyn Akademisi Aile Atölyeleri

Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile iş birliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.

Uygulamalı Derslerde temel amaç, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini küçük yaşta fark edip doğru alanlara yönlendirme yapmaktır. Bu amaçla tüm dersler deneyimleyebilecekleri birçok alan yaratacak şekilde planlanır. 

 

Ahşap Atölyesi

Ahşap atölyesinde öğrencilerimizin kullanabileceği alet ve makinelerle mümkün olduğunca ham malzemeden öğrencilerin hayal güçleriyle şekillendirdiği ve süslediği oyuncaklar, materyaller yapılır. Öğrencilerimiz bu derste tasarım yapmayı, tasarladıklarını malzeme üzerine geçirmeyi, sekil vermeyi ve nihai ürünü süslemeyi öğrenir. Böylece edindikleri soyut bilgileri hayata geçirmiş olurlar, bir eser üretmenin zevkine varırlar ve eser meydana getirmenin adımlarını öğrenirler. 

 

Drama

Drama dersinin temel amacı, öğrencilere yaratıcılıklarını geliştirme, duygusal zekâlarını artırma ve iletişim becerilerini güçlendirme fırsatı sunmaktadır. Drama dersleri, öğrencilere sahne üzerinde rol alarak kendilerini ifade etme ve duygusal anlamda keşfetme imkânı tanır. Bu süreç, çocuklara empati kurma, grup içinde iş birliği yapabilme ve problem çözme yetenekleri kazandırır. Ayrıca, öğrencilerin özgüvenlerini artırarak sahne karşısında rahatlıkla kendilerini ifade etmelerine olanak tanır. Bu dersler, öğrencilere yaratıcı düşünce, problem çözme ve iletişim becerileri gibi hayati öneme sahip yetenekleri geliştirme konusunda temel bir dayanak sağlar. Drama dersleri, öğrencilere eğlenceli bir öğrenme deneyimi sunarken aynı zamanda onların sosyal ve duygusal gelişimine de katkıda bulunur. 

 

Kodlama

Kodlama derslerimizin temel amacı, öğrencilerin teknolojinin her alanında deneyim edinmesini sağlayıp; ilgisi olan, bu alanda meslek seçimi yapacak öğrencilerimizin hangi alanlara yönelmesi gerektiğini keşfedebileceği imkânı sunar. Bu amaç ile Kodlama alanında dersler 5 ana başlıkta işlenir.

Donanım- Yazılım – Tasarım – Robotik – Elektronik 

Ayrıntılı bilgi için: https://www.cihangirtech.com/  

 

İşitsel Sanatlar

Ruhun gıdası olan müzik, İşitsel Sanatlar Atölyesinde hayat bulur. Yetenek ve ilgiler doğrultusunda müzik eğitimi verilip işitsel beceriler yaratıcılık ile yoğrulur. Öğrencilere ritim ve beden perküsyon eğitimleri ağırlıklı planlama yapılır. 

 

Görsel Sanatlar

Sanat eğitimi, yaratıcılık eğitiminin ön planda tutulduğu, ıraksak düşünmenin geliştirildiği, her öğrencinin kişisel gelişimi ve eğilimleri paralelinde yönlendirilmeye çalışıldığı en güvenilir ortamlardan biridir. Atölye çalışmalarında sanatın derinliklerine aktivitelerle inilir. Öğrenciler yoğunlukla motor kas becerilerini geliştirecek aktiviteler yaparlar.

 

Fiziksel Gelişim 

Fiziksel Gelişim dersleri, öğrencilere temel motor becerileri geliştirme, sağlıklı bir yaşam tarzını benimseme, spor kültürü kazanma ve sosyal becerilerini geliştirme fırsatı sunar.

Anaokulu kademesinde genel jimnastik, step aerobik, dans ritim, müzik ve hareket eğitimi ağırlıklı bir planlama yapılır.  Anaokulu orta ve hazırlık sınıflarında dersler ayda bir yüzme olacak şekilde planlanır.