Yabancı Dil Programımız
İNGİLİZCE
Cihangir Okullarında uygulanan yabancı dil dersleriyle öğrencilerimiz hedef dili bilmekle kalmayıp, dilin etkin ve çeşitli bağlamlara uygun olarak kullanıldığı bir öğrenme ortamında bulunurlar. Anaokulundan liseye kadar birbirini destekleyen ve tamamlayan eğitim programımız ile Cihangir Okulları’na özel geliştirilen yaklaşımımız olan “Constructivist English Model”, bizleri, öğrencilerimizi doğru hedefe doğru hızda yöneltmemizi sağlıyor.
Bu hedefi şu önermelerle özetleyebiliriz:
- Bireysel öğrenme stillerine uygun eğitsel programlar sunmak
- Dile karşı olumlu bir tutum kazandırmak
- Yabancı dil öğretimini bir ders olmaktan çıkarıp deneyime çevirmek
- Dünya İngilizceleri uygulamalarıyla geniş bir dil edinimi girdisi sağlamak
- Sadece iki dilli değil çok kültürlü bireyler yetiştirebilmek
- Kendi öğrenme sürecini yönetebilen bireyler eğitmek
ANAOKULU
İkinci dilin ediniminde süreci etkileyen en önemli iki faktör, ikinci dile başlama yaşı, pratik ve maruz kalma yoğunluğudur. Zenginleştirilmiş çift dilli eğitim sistemimiz TEAM UP ile, öğrencilerimiz belirlenmiş dersleri Türkçe-İngilizce eş zamanlı olarak alırlar. Müfredat eşleşmesi çalışmaları ile, ana dilde öğrenilen tüm kazanımları İngilizcede de eş zamanlı geliştirebilmelerini, iki dilde de akademik dil yeterliliği kazanmalarını, her iki dilde kendilerini ifade edebilme olanağı ve aynı zamanda öğrenciye ikinci dilde bir güven duygusu yaratmayı sağlar. Team Up ile doğa temelli, öğrenme zamanı, gibi çeşitli derslerimizde çift öğretmen uygulamamız sayesinde öğrencilerimiz tüm kazanımları aynı anda çift dille edinirler.
TEAM UP sistemimiz ile yalnızca akademik değil, değerler eğitimi, davranışsal gelişimleri ve kültürel girdileri de Türkçe-İngilizce eş zamanlı edinirler. Bu yaş düzeyinde çocuklarımızın yabancı dil öğrenmeye karşı olumlu bir tutum geliştirmesi, İngilizce öğrenme konusunda korku, kaygı veya endişe beslememesi, yabancı dil öğrenimini günlük yaşamının doğal bir parçası olarak görüp bu süreçten keyif alması önceliğimizdir.
Bilim günlük hayatımızın bir parçasıdır ve çocuğun çevresiyle ilgili doğal merakını uyandırır. Bilim sayesinde çocuk çevresini keşfetmeye ve öğrenmeye başlayacaktır. Hazırlık gruplarımızda uygulanmaya başlanan İngilizce Matematik ve İngilizce Hayat Bilgisi dersleri ile öğrencilerimiz gözlem, bilgi toplama ve sonuçlar çıkarmak için mantıksal düşünmeyi kullanır. Öğrencileri manipülatif kullanımı ile uygulamalı etkinliklere dahil etmek, matematiksel kavramların somutlaşmasına yardımcı olur.
İLKOKUL
Dünya vatandaşı yetiştirmenin, çocuklarımıza farklı bir bakış açısı ve daha derin bir anlayış edindirmenin yolu yabancı dili yalnızca bir “ders” olmaktan çıkarıp, yaşamın bir parçası haline getirmekten geçiyor. Zenginleştirilmiş çift dilli eğitim sistemimiz TEAM UP ile öğrencilerimiz tüm iletişim becerileri, değerler eğitimi ve yaşamsal becerileri Türkçe ve İngilizce eş zamanlı olarak ediniyorlar. Bu sistemde öğrenciler İngilizce dilini alışılagelmiş, mekanik bir şekilde öğrenmiyor aksine, gözlem yaparak, sorular sorarak, yeni modeller geliştirerek kendi öğrenim süreçlerini yönetiyor. TEAM UP ile sadece iki dilli değil, çok kültürlü, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirebilmek öncelikli amacımızdır. Ölçme-değerlendirme, veli bilgilendirme ve dönütü noktasında oldukça özenli TEAM UP sistemimizle, günlük, haftalık, aylık, dönemlik veli dönütleri yapılır. Derslerimizde yapılan tüm çalışmalar etkili dil kullanımının olduğu, günlük hayata aktarımın yapıldığı çalışmalardan oluşur. Standart çift dilli eğitim programlarına farkla, İngilizce öğretmenlerimiz sadece akademik değil, sosyal ve duygusal gelişim, yaşam becerileri, drama, görsel sanatlar gibi atölye derslerinde de öğrencilerle birliktedir. Yıl boyunca edinilen tüm kazanımlar çift dilde öğrenilir.
Eğitim kalitesini uluslararası ölçütlere getiren Cihangir Okullarında, İngilizce Matematik ve İngilizce Fen bilimleri dersleri ile, öğrencilerimiz tüm dünyada kendi yaşıtlarıyla aralarında seviye farkı olmadan aynı müfredat kapsamında eğitim almış olurlar. İlkokul eğitimleri boyunca tüm Matematik ve Fen bilimleri alt yapıları oluşturulur. Bu sayede öğrendikleri kavramları her iki dilde de bütünsel olarak kavrayabilir ve birden fazla disiplini entegre ederek günlük yaşantıda, her iki alanda da eleştirel düşünerek sonuca varabilmektedirler. Sorular soran, araştırmalar yapan, tartışmalar gerçekleştiren ve öğrenmeleri üzerinde düşünen öğrencilerimiz, İngilizceyi kullanarak çeşitli matematik problemleri, sayısal veriler üzerine ilişkiler, yenilenebilir ve yenilenemez enerji kaynakları, seçimlerimizin sağlığımıza etkisi ve daha birçok konuya ilişkin farklı perspektifleri keşfederler.
ORTAOKUL
Ortaokul kadememizde öğrencilerimizin akademik çalışmaların yanı sıra yoğun dil öğrenimini destekleyici çalışmalar yapılır; 5. Sınıflarımızda ana dersimizin yanı sıra okuma ve yazma dersleri ile de, öğrencilerin dil becerilerini pekiştiren ve geliştiren kapsamlı bir müfredat sunmaktayız. JMUN kulübümüz ile öğrencilerimiz, dünya meselelerine farklı bir bakış açısı ile bakarken, araştırma, yazma, tartışma, topluluk önünde konuşma yapma, fikirlerini ifade etme gibi çok önemli akademik beceriler edinir ve geliştirirler.
Her yıl İngiltere, Amerika gibi ülkelere eğitim gezileri yapılmakta, öğrencilerin İngilizce yaratıcı sosyal etkinlik ve kulüp çalışmalarında aktif rol alması sağlanmaktadır. Öğrenciler uluslararası geçerliliği ve bilinirliği en yüksek olan TOEFL, Cambridge, PSAT gibi sınavlara hazırlanarak, dil edinimlerini dünya standartlarında kanıtlama fırsatı bulurlar. Yabancı dil eğitimimiz, mekanik bir ders olmaktan çıkar, dili etkili ve özgüven içinde kullanabilecekleri ortamlar yaratılarak dile karşı olumlu bir tutum içerisinde olmaları sağlanır. Okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerinde içerik ve sürecin önemi birlikte ilerler. İngilizceyi doğru bir iletişim aracı olarak kullanma becerisi gelişmiş, 21. yüzyıl becerilerine vakıf dünya vatandaşları yetiştirmek temel amacımızdır.
LİSE
Yabancı dil dersi öğretim programına yön veren temel amaç, öğrencilerin farklı dillerde iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve desteklenmesidir. Tüm temel iletişim becerileri yanı sıra lise kademesinde öğrencilerimizde;
* Okudukları günlük dildeki sözcükleri içeren metinleri, olayları, dilekleri ve duyguları anlamak,
* Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken iletişim kurabilmek, ortaya çıkabilecek birçok durumla baş edebilmek,
* Planlarını, bir öyküyü, bir izlenimi, kitap ya da filmin konusunu İngilizce olarak aktarabilmek,
* Bilgi işlem teknolojisini kullanmak, bilgileri doğru değerlendirmek, uygulamak, yorumlamak ve yeni fikirler üretmek,
* Edebi eserleri inceleme, yorum yapma ve çeşitli konularda yazma becerilerini sunmak, analiz edebilmek ve eleştirel düşünme becerileri sergileyebilmek hedeflenir.
Bu becerilerin yanı sıra, ‘Constructivist English Model’ olarak tanımladığımız kurumsal dil öğretimi yaklaşımımızda akademik ve günlük hayatta kullanacakları dil becerilerinin öğretimi bulunuyor. Öğrencinin bu deneyimi sonucunda, iş ve eğitim hayatında İngilizcenin artık onlar için bir tehdit veya engel değil, bir fırsat olmasını istiyor ve eğitsel planlamamızı, dil öğretiminde içerik ve yöntem tercihlerimizi bu yöne yapıyoruz. Cihangir Okulları lise öğrencilerimiz farklı kültürleri tanımak ve öğrendiklerini yansıtmak adına ulusal ve uluslararası çeşitli platformlarda yer alır. TOEFL, SAT, PSAT gibi uluslararası geçerliliği ve bilinirliği en yüksek olan sınavlara hazırlanma, dil edinimlerini dünya standartlarında kanıtlama fırsatı bulurlar.
ALMANCA
Okullarımızda 3. Sınıftan itibaren başlayan ikinci yabancı dil Almancadır. Öğrencilerimizin lise kademesine geldiklerinde A2 seviyesine ulaşmış olması hedeflenir. Güncel ve teknolojiye uygun kaynaklarla, öğrencilerin dili kullanabilecekleri doğal ortamlarla ve çeşitli dil yarışmaları ve etkinlikleriyle çocuklarımızı Almanca dilini günlük hayatlarında kullanabilmelerini sağlıyoruz.