Her genç, yaşamının bir parçası olan eğitim sürecini şekillendirme hakkına sahiptir ve lise eğitiminde, öğrencilere bağımsız düşünme, akademik hedeflerini belirleme ve geleceklerini şekillendirme konusunda destekleyici bir ortam yaratmak esastır. Cihangir Okulları Lisesi’nde, öğrencilerin sorumluluk alma, öz yönetim ve eleştirel düşünme gibi yeteneklerinin desteklendiği bir program uygulanmaktadır.
KARİYER ODAKLI AKADEMİK GELİŞİM PROGRAMI (KEP)
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
FARKLILAŞTIRILMIŞ DERSLER
KULÜPLER
SINAVLARA HAZIRLIK
YABANCI DİL
KARİYER ODAKLI AKADEMİK GELİŞİM PROGRAMI (KEP)
Cihangir Okullarında Anadolu Lisesi öğrencilerimiz için uygulanan program, öğrencinin sosyal, sanatsal, duygusal, akademik ve kariyer, dijital vatandaşlık, sportif, yabancı dil, etkili iletişim gibi alanlarda gelişimine yönelik ders uygulamalarını kapsar. Cihangir Okullarında Anadolu Lisesi öğrencilerimiz akademik, sosyal ve diğer yönlerden zenginleştirilmiş içerikle üniversite sınavlarına, bir üst kademe olan üniversiteye, kısaca geleceğe hazırlanır.
Öğrencilere dengeli müfredatın yanında şu beceriler kazandırılmaya çalışılır.
- Yaratıcılık ve Yenilikçilik.
- Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
- Esneklik ve Uyum.
- Takım Çalışması
- Girişimcilik ve İnisiyatif Alma
- Bilgi ve İletişim Teknolojileri Okuryazarlığı
- İletişim Becerileri
9 ve 10. sınıf öğrencilerimiz için uygulanan yoğun akademik programın yanında etkin yabancı dil, dijital ve sosyal beceri, sanat, spor alanları açılır. Öğrencilerimizin akademik gelişimin yanında bu alanlardaki derslerle dengeli bir müfredat içerisinde kendilerini yetiştirmesi sağlanır.
11 ve 12. sınıf öğrencilerimiz, akademik yönden zenginleştirilmiş içeriklerle etkin öğrenme yaklaşımlarıyla yoğunlaştırılmış bir programla üniversite sınavlarına hazırlanır. Bu sınıf seviyelerinde sınava hazırlanırken öğrencilerimizin kendi ilgi, beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun kariyer planlaması yapılır.
FARKLILAŞTIRILMIŞ DERSLER
- İletişim Saati
- Amfi Dersleri
- Anlam Bilgisi
- Yeni Nesil Matematik
- Fizik Akademisi
- Biyolojide İnovasyon
- Sürdürülebilirlik Ve Enerji Kaynakları
- Entelektüel Tarih
- Yaratıcı Yazarlık
- Harita Ve Grafik Okuryazarlığı
SINAVLARA HAZIRLIK
9, 10 VE 11. SINIFLARDA 30, 12. SINIFLARDA 62 farklı sınavla değerlendirilir.
Tüm sınavlarımız K12 sisteminde değerlendirilip veli ve öğrenci sistemine sonuçlar ivedilikle aynı anda açılmaktadır. Öğrencilerimiz bu sınav sonuçlarına göre akademik takip dersler ve etütler ile desteklenir. Öğretmenlerimizin hazırladığı kurumsal deneme sınavlarının yanında farklı yayınlar ve soru tipleri, Türkiye geneli sınavlar ile ölçme değerlendirmelerimiz, her hafta sınav saatlerinde öğrencilerimize uygulanmaktadır.
Hafta içi verilen 40 saat dersten oluşan etkin, yoğun ve zenginleştirilmiş akademik programın yanında; her hafta Cumartesi günleri 11. ve 12. sınıflar için ise 4 ders saatinden oluşturulan YKS-Üniversite Sınavlarına Hazırlık dersleri verilmektedir. Bu derslerde öğrencilerimiz soru çözümleri, konu tekrarları ve sınavlar ile akademik anlamda gelişim göstermeye devam eder.
KULÜPLER
- Drone Kulübü
- Seslendirme ve Dublaj Kulübü
- Ahşap Atölyesi
- Dijital Medya Okuryazarlığı
- Gastronomi Kulübü
- Drama Kulübü
- Okçuluk
- Ritim-Perküsyon
- Futbol
- Basketbol
- Voleybol
- Aikido
- Satranç
- Robotik
- Görsel Sanatlar
- Botanik
YABANCI DİL
Yabancı dil dersi öğretim programına yön veren temel amaç, öğrencilerin farklı dillerde iletişim becerilerinin geliştirilmesi ve desteklenmesidir. Tüm temel iletişim becerileri yanı sıra lise kademesinde öğrencilerimizde;
- Okudukları günlük dildeki sözcükleri içeren metinleri, olayları, dilekleri ve duyguları anlamak,
- Dilin konuşulduğu ülkede seyahat ederken iletişim kurabilmek, ortaya çıkabilecek birçok durumla baş edebilmek,
- Planlarını, bir öyküyü, bir izlenimi, kitap ya da filmin konusunu İngilizce olarak aktarabilmek,
- Bilgi işlem teknolojisini kullanmak, bilgileri doğru değerlendirmek, uygulamak, yorumlamak ve yeni fikirler üretmek,
- Edebi eserleri inceleme, yorum yapma ve çeşitli konularda yazma becerilerini sunmak, analiz edebilmek ve eleştirel düşünme becerileri sergileyebilmek hedeflenir.
Bu becerilerin yanı sıra, ‘Constructivist English Model’ olarak tanımladığımız kurumsal dil öğretimi yaklaşımımızda akademik ve günlük hayatta kullanacakları dil becerilerinin öğretimi bulunuyor. Öğrencinin bu deneyimi sonucunda, iş ve eğitim hayatında İngilizcenin artık onlar için bir tehdit veya engel değil, bir fırsat olmasını istiyor ve eğitsel planlamamızı, dil öğretiminde içerik ve yöntem tercihlerimizi bu yöne yapıyoruz. Cihangir Okulları lise öğrencilerimiz farklı kültürleri tanımak ve öğrendiklerini yansıtmak adına ulusal ve uluslararası çeşitli platformlarda yer alır. TOEFL, SAT, PSAT gibi uluslararası geçerliliği ve bilinirliği en yüksek olan sınavlara hazırlanma, dil edinimlerini dünya standartlarında kanıtlama fırsatı bulurlar.
ALMANCA
Okullarımızda 3. Sınıftan itibaren başlayan ikinci yabancı dil Almancadır. Öğrencilerimizin lise kademesine geldiklerinde A2 seviyesine ulaşmış olması hedeflenir. Güncel ve teknolojiye uygun kaynaklarla, öğrencilerin dili kullanabilecekleri doğal ortamlarla ve çeşitli dil yarışmaları ve etkinlikleriyle çocuklarımızı Almanca dilini günlük hayatlarında kullanabilmelerini sağlıyoruz.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK
21. yüzyıl modern eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal-duygusal ve psikolojik gelişimini de hedefler. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmaların temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinlenilir. Onlara açık ve dürüst davranılarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine rehberlik edilir.
Anadolu ve Fen Liselerimizde uygulanan Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri, “Ergenlik Dönemi” özelliklerini de dikkate alarak, öğrencinin fiziksel, duygusal, sosyal ve kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, bireyin kendini ve çevresini tanıyarak, uyumlu ve mutlu bir yaşam sürmesine ve kendine uygun gerçekçi kariyer planları yapmasını hedefleyen çalışmaları kapsamaktadır.
Lise Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş dönemine uygun test ve envanterler aracılığı ile tüm gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.
“FARKINDALIK” Atölyeleri
Öğrencilerimizin kendini ve sosyal çevresini anlaması, tanıması, farkındalık kazanması, problemlerini tanımlaması ve çözüm yolları üretmesi, kararlar alması, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı iletişim halinde olması, kendini geliştirmesi ve gelecek planlaması yapabilmesi için aylık rutinlerle ‘Farkındalık Atölyesi’ düzenlenir.
Kariyer Planlama Çalışmaları
Öğrencilerimizin meslek seçimlerine rehberlik etmek için her yıl okulumuzda rehberlik servisi tarafından Kariyer Günleri düzenlenir, iş dünyası ve akademik çevreden vizyonlarını geliştirmelerine yardımcı olabilecek yetişkinlerle tanışmaları sağlanır.
Ebeveyn Akademisi
Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile işbirliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.
UYGULAMALI DERSLER
Uygulamalı Derslerde temel amaç, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini fark edip doğru alanlara yönlendirme yapmaktır. Bu amaçla tüm dersler deneyimleyebilecekleri birçok alan yaratacak şekilde planlanır.
Bilişim Teknolojileri
Bilişim Teknolojileri dersleri, öğrencilerin teknolojinin her alanında deneyim edinmesini sağlayıp; ilgisi olan, bu alanda meslek seçimi yapacak öğrencilerimizin hangi alanlara yönelmesi gerektiğini keşfedebileceği imkânı sunar. Bu amaç ile Bilişim Teknolojileri alanında dersler 5 ana başlıkta işlenir.
Donanım – Yazılım – Tasarım – Robotik – Elektronik
Ayrıntılı bilgi için: https://www.cihangirtech.com/
İşitsel Sanatlar
Ruhun gıdası olan müzik, İşitsel Sanatlar Atölyesinde hayat bulur. Yetenek ve ilgiler doğrultusunda müzik eğitimi verilip işitsel beceriler yaratıcılık ile yoğrulur.
Görsel Sanatlar
Sanat eğitimi, yaratıcılık eğitiminin ön planda tutulduğu, ıraksak düşünmenin geliştirildiği, her öğrencinin kişisel gelişimi ve eğilimleri paralelinde yönlendirilmeye çalışıldığı en güvenilir ortamlardan biridir. Atölye çalışmalarında sanatın derinliklerine aktivitelerle inilir.
Fiziksel Gelişim
Fiziksel Gelişim dersleri, öğrencilere temel motor becerileri geliştirme, sağlıklı bir yaşam tarzını benimseme, spor kültürü kazanma ve sosyal becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Ortaokul seviyesinde beden eğitimi dersleri genellikle ayda bir değişen branşlar üzerine planlanır.