HomePsikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK BİRİMİ

Cihangir Okulları Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi olarak amacımız, öğrencilerimizin psikolojik, sosyal ve duygusal, davranışsal, bilişsel ve akademik becerilerini ve gelişimlerini takip edip desteklemektir.

Geçmişten günümüze değişen toplum, eğitim, aile, çocuk-birey kavramlarının çağdaş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini hedefleyen Yapılandırmacı ve öğrencileri belirli özelliklerine göre değil bütün özellikleriyle değerlendiren Bütüncül Psikolojik Danışma ve Rehberlik yaklaşımını benimsemektedir. “Her çocuğun rehberliğe ihtiyacı vardır” ilkesinden hareketle sadece krize müdahale süreci değil önleyici ve gelişimsel rehberlik süreci de yürütülür.

Gelişimsel ve önleyici rehberlik anlayışını benimseyen rehberlik birimimiz, bireyi bir bütün olarak ele alır. Normal gelişim sürecinde öğrencilerin fiziksel, zihinsel, duygusal, psikolojik ve sosyal açıdan bütün yönleri ile performans kapasitelerine en uygun gelişimi gösterebilmesi üzerine odaklanır. En önemli hedefimiz çocuğu tanımak ve sahip olduğu özellikleri doğrultusunda desteklemektir.

Her Çocuğun “Rehberliğe” İhtiyacı Vardır.

Her bireyin biricik olduğuna inanır ve kişilik yapılarını doğuştan getirilen mizaç özellikleri çerçevesinde değerlendirir. Çocuklara ve gençlere kendini özel hissettiren yaklaşımı ile benlik saygısı gelişimine katkıda bulunur.

Cihangir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi okul öncesinden 12. Sınıfa kadar tüm öğrencilerle gizlilik ve güven ilkesine bağlı olarak çalışmalar yürütür. Öğrencilerin sadece sorun yaşadıkları konularda değil, her konuda paylaşımda bulunmaları desteklenerek Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü’nün hayatın paylaşıldığı bir yer olduğu mesajı verilir.

 

Cihangir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi çatısı altında alanında uzman kişiler görev alır. Bu uzmanlar disiplinler arası iş birliği doğrultusunda çalışmalarını sürdürür. Öğrenci gelişiminin takibi için öğrenci bilgileri düzeyler arasında etik kurallar çerçevesinde paylaşılır. 

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını yürütürken, aile desteği ve işbirliğinin önemi üzerinde durarak hareket etmektedir.

Okul Öncesi Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş gelişimine uygun test ve envanterler aracılığı ile gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.

Okula Mutlu ve Sağlıklı Başlangıç Berlin Modeli

Öğrencilerimizin güvenli bağ oluşturarak sağlıklı ve mutlu bir okul başlangıcı yapmaları hedeflenir. Bu hedef kapsamında oryantasyon süreci planlanır ve öğrencilerimiz terkedilmişlik hissi yaşamadan okula alışırlar.

SO-BE Atölyeleri

Okul öncesi dönem; gelişimin en hızlı olduğu, kişiliğin temellerinin atıldığı, çocuğun yakın çevresinden en çok etkilendiği ve her türlü öğrenmeye açık olduğu bir dönemi içerir. Çocuğun ilk yıllarındaki sosyal uyum ve becerilerinin gelişimi, daha sonraki yıllardaki sosyal uyum ve becerilerinin temelini oluşturur. Bu nedenle okul öncesi dönemdeki sosyal uyum ve becerilerinin geliştirilmesi oldukça önemlidir. Cihangir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi olarak, her ay düzenli  SO-BE Atölyeleri düzenlenir ve bu atölyelerde çocukların yaş gelişimine uygun sosyal beceri çalışmaları yapılır.

Parmak Kas Ölçümü ve Destek Çalışmaları

Elimizin günlük yaşam aktivitelerinde (kendine bakım, yemek yeme, yazı yazma, kesme, bağlama, tutma vb.) tam kapasite ile kullanılabilmesi için uygun parmak kas kuvvetine sahip olmak oldukça önemlidir. Doğru kalem tutma, doğru yazım pozisyonu ve el-parmak kaslarının doğru kullanımı yazı yazma sürecini kolaylaştırıp, bu sürecin çocuk üzerinde negatif etki oluşmadan tamamlanmasını sağlar.1. Sınıfa hazırlık çalışmaları kapsamında yapılan parmak-kas ölçümleri ile öğrencimizin psiko-motor değerlendirmesi yapılır ve bu değerlendirme sürecine uygun egzersizler önerilir.

Ebeveyn Akademisi Aile Atölyeleri

Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile iş birliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.

Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimimiz koruyucu ve önleyici rehberlik çerçevesinde öğrencilerin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal özelliklerini tanımak ve geliştirmek amacıyla çalışmalarını yürütürken, aile desteği ve iş birliğinin önemi üzerinde durarak hareket etmektedir.

İlkokul Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş gelişimine uygun test ve envanterler aracılığı ile gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.

 

SO-BE Atölyeleri

İlköğretim çağı çocukların kişisel ve sosyal gelişimlerinin hızlı ve önemli olduğu bir dönemdir. Daha önceki dönemde benmerkezci olan çocuklar, ilkokula başlamalarıyla birlikte, akranlarıyla olan ilişkinin de öneminin arttığı ve bu iletişim-ilişki temelinin sağlıklı atılması önemlidir. Cihangir Okulları Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Birimi olarak, her ay düzenli SO-BE Atölyeleri düzenlenir ve bu atölyelerde çocukların gelişim dönemlerine uygun, destekleyici sosyal beceri çalışmaları yapılır.

Parmak Kas Ölçümü ve Destek Çalışmaları

Elimizin günlük yaşam aktivitelerinde (kendine bakım, yemek yeme, yazı yazma, kesme, bağlama, tutma vb.) tam kapasite ile kullanılabilmesi için uygun parmak kas kuvvetine sahip olmak oldukça önemlidir. Doğru kalem tutma, doğru yazım pozisyonu ve el-parmak kaslarının doğru kullanımı yazı yazma sürecini kolaylaştırıp, bu sürecin çocuk üzerinde negatif etki oluşmadan tamamlanmasını sağlar.1. Sınıf çalışmaları kapsamında yapılan parmak-kas ölçümleri ile öğrencimizin psiko-motor değerlendirmesi yapılır ve bu değerlendirme sürecine uygun egzersizler önerilir.

Ebeveyn Akademisi Aile Atölyeleri

Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile iş birliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.

21. yüzyıl modern eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal-duygusal ve psikolojik gelişimini de hedefler. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmaların temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinlenilir. Onlara açık ve dürüst davranılarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine rehberlik edilir.

Ortaokul Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş gelişimine uygun test ve envanterler aracılığı ile gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.

“FARKINDALIK” Atölyeleri

Öğrencilerimizin kendini ve sosyal çevresini anlaması, tanıması, farkındalık kazanması, problemlerini tanımlaması ve çözüm yolları üretmesi, kararlar alması, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı iletişim halinde olması, kendini geliştirmesi için aylık rutinlerle ‘Farkındalık Atölyesi’ düzenlenir.

Sınav Süreci Rehberliği ve Üst Öğrenim Kurumları ve Mesleki Yönelim Çalışmaları

7. ve 8. Sınıf öğrencilerimizle, Üst öğrenim kurumlarını tanımaya ve hedef belirlemeye yönelik çalışmalar, sınav hazırlığına yönelik kaygı ve stres azaltıcı çalışmalar, mezunlarla buluşmalar, lise tercih danışmanlığı çalışmaları yapılır.

Ebeveyn Akademisi Aile Atölyeleri

Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile iş birliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.

21. yüzyıl modern eğitim anlayışı, öğrencilerin yalnızca zihinsel gelişimine yönelik olmayıp, onların bedensel, sosyal-duygusal ve psikolojik gelişimini de hedefler. Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Birimi olarak öğrencilerin bu dönemlerde yetenek ve becerilerini geliştirerek büyümelerini, duygusal ve sosyal olgunluk kazanmalarını sağlamak çalışmaların temelini oluşturur. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık süreci içinde öğrenciler gizlilik, güven ve kişilik haklarına saygı gösterilerek, istedikleri her konuda onları yargılamadan, koşulsuz kabul ederek dinlenilir. Onlara açık ve dürüst davranılarak, çeşitli konularda sağlıklı karar verebilmelerine rehberlik edilir.

Anadolu ve Fen Liselerimizde uygulanan Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Hizmetleri, “Ergenlik Dönemi” özelliklerini de dikkate alarak, öğrencinin fiziksel, duygusal, sosyal ve kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, bireyin kendini ve çevresini tanıyarak, uyumlu ve mutlu bir yaşam sürmesine ve kendine uygun gerçekçi kariyer planları yapmasını hedefleyen çalışmaları kapsamaktadır. 

Lise Kademesinde aday öğrencilerimiz, rehberlik biriminin uyguladığı Öğrenci Tanıma Çalışmaları kapsamında değerlendirilir ve bu çalışmalar ışığında yıl boyunca gözlemlenerek desteklenir. Öğrencilerimizi bireysel olarak tüm yönleriyle tanır, yaş dönemine uygun test ve envanterler aracılığı ile tüm gelişim süreci değerlendirilip gözlemlenir ve destekleme çalışmaları yapılır.

“FARKINDALIK” Atölyeleri

Öğrencilerimizin kendini ve sosyal çevresini anlaması, tanıması, farkındalık kazanması, problemlerini tanımlaması ve çözüm yolları üretmesi, kararlar alması, çevresiyle uyumlu ve sağlıklı iletişim halinde olması, kendini geliştirmesi ve gelecek planlaması yapabilmesi için aylık rutinlerle ‘Farkındalık Atölyesi’ düzenlenir.

Kariyer Planlama Çalışmaları

Öğrencilerimizin meslek seçimlerine rehberlik etmek için her yıl okulumuzda rehberlik servisi tarafından Kariyer Günleri düzenlenir, iş dünyası ve akademik çevreden vizyonlarını geliştirmelerine yardımcı olabilecek yetişkinlerle tanışmaları sağlanır.

Ebeveyn Akademisi

Öğrencilerimizin yaş gelişim düzeyine uygun konularda Ebeveyn Akademisi çalışmaları kapsamında aile paylaşım atölyeleri düzenlenir. Bu atölyeler aracılığı ile öğrencilerimizin bilişsel, sosyal, duygusal ve davranışsal gelişimlerinde okul ve aile iş birliği oluşturarak ortak bir yaklaşım sergilenmesi amaçlanır.