Ölçme Değerlendirme

ÖLÇME DEĞERLENDİRME
Cihangir Okulları olarak eğitim sistemimizin sürdürülebilirliğinin en önemli basamaklarından biri olan ölçme değerlendirme için yaptığımız çalışmalar öğrenci düzeyine göre kademeler arasında farklılık ve çeşitllilik göstermektedir. Tüm bu ölçme süreçlerindeki temel amacımız öğretimin etkililiğini belirlemek ve bu konuda geri dönüşler yaparak düzenlemeler sağlayabilmektir.
Ölçme araçlarımızdan bazıları öğrencilerimizin bir öğretim içeriğine ne kadar hazır olduğunu ve içerik konusuna ne kadar yetkin olduğunu belirlemek amacıyla uygulanan hazırbulunuşluk testleridir.
Öte yandan öğrencilerimizin kendi durumlarını görebilmeleri ve öğrenme eksikliklerini gidererek kendilerini geliştirmelerini sağlamak için testler, performans görevleri, portfolyalar gibi araçlar da kullanılmaktadır.
Ayrıca eğitimde öğrencilerimizin psikolojik süreçlerini izlemek, tutumlarını, kaygılarını, kişilik özelliklerini ve ilgilerini belirlemek amacıyla çeşitli ölçekler ve envanterler kullanılmaktadır.
Yıl boyunca elde edilen tüm bu veriler ışığında Ölçme Değerlendirme birimi öğretmen, yönetici, veli ve öğrenci arasında bir iletişim ağı oluşturmaktadır.
OKUL ÖNCESİ
Okul öncesi dönemde çocukların becerileri ve gelişim gösterdikleri alanlar, sık ve düzenli yapılan ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile takip edilmektedir. Bu nedenle ölçme değerlendirme uygulamalarımız yıl boyu amaçlanan ve planlanan çalışmaların öğrencinin tüm gelişim alanlarında oluşturduğu değişikliğin ölçülmesi ve yorumlanması amacıyla yapılmaktadır.
Çocukların gelişimini ve eğitimini desteklemek amacıyla,
-Bireysel ve grup gözlem notları
-Kontrol listeleri
-Anekdot kayıtları
-Beceri gözlem formları
-Davranış gözlem formları
-Portfolyolar
-Dönemsel gelişim raporları gibi farklı ölçme değerlendirme yöntemlerinin kullanılması her öğrencimize bireysel takip etmemizi sağlamaktadır.
İLKOKUL
Ölçme değerlendirme sistemimiz temelinde; öğrencilerimizin eksik ve yanlış öğrenmelerini saptamak ve bunları tamamlamak üzerine kurgulanmıştır. Bu amaçla öğrencilerimizin öğrenme süreçleri boyunca sık aralıklarla ölçümleri yapılır. Çoktan seçmeli testlerin yanı sıra öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri projeler, performans görevleri gibi planlama, tasarlama, üretme, sunma, araştırma ve raporlama gibi önemli 21. yüzyıl becerilerini kazandıran ölçme ve değerlendirme araçları da kullanılmaktadır.
İlkokul kadememizde ölçme değerlendirme süreçleri haftalık, aylık ve dönemlik olarak ilerlemektedir. Tüm kademelerde haftalık planlar doğrultusunda hazırlanan “C-HSG (Cihangir Hafta Sonu Görevi)” cuma günü öğrencilerimize iletilerek pazartesi değerlendirmeye alınmaktadır.
Aylık olarak sadece 3 ve 4. sınıf öğrencilerimize uyguladığımız “C-AKS (Cihangir Aylık Kazanım Sınavı)” ise öğrencilerimizin akademik süreçlerini takip ettiğimiz çoktan seçmeli değerlendirme uygulamamızdır.
Bunun yanı sıra 3 ve 4. sınıf seviyelerinde “C-YNS (Cihangir Yeni Nesil Soru Uygulamaları)” uygulaması ile öğrencilerimizin okuduğunu anlayabilme, yorumlayabilme ve yazarak ifade etme becerileri ölçülmektedir. Son olarak ilkokul kademesinde karne ile birlikte verilen dönemlik analiz ölçekleri kullanılmaktadır.
ORTAOKUL
Ölçme değerlendirme sistemimiz temelinde; öğrencilerimizin eksik ve yanlış öğrenmelerini saptamak ve bunları tamamlamak üzerine kurgulanmıştır. Bu amaçla öğrencilerimizin öğrenme süreçleri boyunca sık aralıklarla ölçümleri yapılır. Çoktan seçmeli testlerin yanı sıra öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri projeler, performans görevleri gibi planlama, tasarlama, üretme, sunma, araştırma ve raporlama gibi önemli 21. yüzyıl becerilerini kazandıran ölçme ve değerlendirme araçları da kullanılmaktadır.
Ortaokul kadememizde ölçme değerlendirme süreçleri ilkokul kadememizdeki uygulamalarımızı destekleyen şekilde ilerlemektedir.
5, 6 ve 7. sınıflarımızda öğrencilerimizin akademik süreçleri haftalık uygulanan “CKS (Cihangir Kazanım Sınavı)” ile takip edilmektedir. Yapılan sınavlar doğrultusunda bir sonraki hafta etüt planlamalarıyla öğrenme eksikleri giderilmektedir. Ayrıca belli periyotlarda uygulanan “CDS(Cihangir Deneme Sınavı)” ise öğrencilerin öğrenme süreçlerine genel bakışımıza destek olarak onları merkezi sınavlara hazırlayan yeni nesil soruları içermektedir.
Ancak sınav gurubumuz olan 8. sınıflarımızda programımız daha yoğun ve akademik ağırlıklı ilerlemektedir. Yıl boyunca öğrencilerimize toplam 60 adet LGS sınavı uygulanmaktadır.
Ortaokul kadememizde yazılı uygulamalarımız bölüm başkanlarımız tarafından hazırlanan ortak sorular ile kampüslerimizde aynı gün ve saatte gerçekleştirilir.
ANADOLU/FEN LİSESİ
Ölçme değerlendirme sistemimiz temelinde; öğrencilerimizin eksik ve yanlış öğrenmelerini saptamak ve bunları tamamlamak üzerine kurgulanmıştır. Bu amaçla öğrencilerimizin öğrenme süreçleri boyunca sık aralıklarla ölçümleri yapılır. Çoktan seçmeli testlerin yanı sıra öğrencilerimizin gerçekleştirdikleri projeler, performans görevleri gibi planlama, tasarlama, üretme, sunma, araştırma ve raporlama gibi önemli 21. yüzyıl becerilerini kazandıran ölçme ve değerlendirme araçları da kullanılmaktadır.
Lise kadememizde ölçme değerlendirme süreçleri önceki kademelerimizdeki uygulamalarımızı destekleyen şekilde ilerlemektedir.
9 ve 10. sınıflarımızda öğrencilerimizin akademik süreçleri haftalık uygulanan “CKS (Cihangir Kazanım Sınavı)” ile takip edilmektedir. Yapılan sınavlar doğrultusunda bir sonraki hafta etüt planlamalarıyla öğrenme eksikleri giderilmektedir. Ayrıca belli periyotlarda uygulanan “CDS(Cihangir Deneme Sınavı)” ise öğrencilerin öğrenme süreçlerine genel bakışımıza destek olarak onları merkezi sınavlara hazırlayan yeni nesil soruları içermektedir.
11.sınıflarımızda ise akademik süreçler belirli periyotlarda uygulanan CKS (Cihangir Kazanım Sınavı), CDS (Cihangir Deneme Sınavı) ve TYT (Temel Yeterlilik Testi) uygulamaları ile takip edilmektedir.
Ancak sınav gurubumuz olan 12. sınıflarımızda programımız daha yoğun ve akademik ağırlıklı ilerlemektedir. Yıl boyunca öğrencilerimize toplam 60 adet TYT ve AYT sınavı uygulanmaktadır.
Lise kadememizde yazılı uygulamalarımız bölüm başkanlarımız tarafından hazırlanan ortak sorular ile kampüslerimizde aynı gün ve saatte gerçekleştirilir.